Jak ePR wspiera pozycjonowanie stron www?

pozycjonowane treściąJuż od dłuższego czasu słyszymy o tym, że firma pozbawiona strony www jest również pozbawiona szans na większą popularność. Trudno nie zgodzić się i z tym, że kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa w Internecie jest jego dobra widoczność. Osoby związane zawodowo z wizerunkiem marki są w stanie zrobić wiele, aby zagwarantować stronie jak najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, nie bez znaczenia jest bowiem to, że właśnie w ten sposób informacji poszukuje zdecydowana większość naszych rodaków. Działania związane z SEO prowadzone są już od lat, od pewnego momentu obserwujemy jednak stosunkowo nową tendencję. Coraz większa grupa przedsiębiorstw stara się być widoczna i w mediach społecznościowych, okazuje się bowiem, że budzą one wyjątkowo duże zainteresowanie internautów.

Jeśli jednak chcemy skutecznie walczyć z konkurentami zwiększając jednocześnie liczbę odwiedzin, powinniśmy starać się łączyć działania podejmowane przez dział zajmujący się SEO oraz ten, który jest odpowiedzialny za Social Marketing. Strategia działania powinna być zatem wspólna, a choć możemy wprowadzać pewne odstępstwa, warto starać się, aby nie dochodziło do nich zbyt często.

Brak powiązania może nieść negatywne konsekwencje, nawet najlepszy marketing na portalach społecznościowych nie zdaje się bowiem na wiele, jeśli nasza strona nie jest właściwie zoptymalizowana. Optymalizacja nie jest zresztą łatwym zadaniem. Naturalne wydaje się to, że o uznanie w oczach klientów musimy konkurować z firmami o profilach zbliżonych do naszego. Okazuje się jednak, że niemałe zagrożenie stanowią także roboty wyszukiwarek. Nie są one kłopotliwe wówczas, gdy pozycjonujemy się w sposób uczciwy, potrafią jednak zainterweniować natychmiast, gdy tylko okaże się, że nasze działania są niezgodne z zasadami. Dzięki możliwościom stwarzanym przez klasyczne SEO możemy kontynuować pozycjonowanie przez naturalne linkowanie. Marketingowcy mają dla nas jednak jeszcze jedną propozycją. Jest nią marketing wirusowy prowadzony za pośrednictwem portali społecznościowych i bazujący na szybkim dostarczeniu przydatnych informacji osobom, które będą nimi w największym stopniu zaciekawione.