Treść idealna dla wyszukiwarek - praktyczne wskazówki

treść dobra dla wyszukiwarekStwierdzenie „Content is King” jest kojarzone przede wszystkim z branżą SEO, nie da się jednak ukryć, że jest dobrze znane również wielu innym osobom, które wykorzystują Internet do prowadzenia działań o mniejszym lub większym poziomie zaawansowania. Termin ten informuje nas o tym, że kluczem do sukcesu serwisu jest treść nie tylko unikatowa, ale także wyjątkowo wartościowa dla użytkowników. Jest to odkrycie, które można uznać za przełomowe, pochwała treści zawartych na stronach internetowych nie jest bowiem wcale zjawiskiem powszechnym. Przez pewien okres uważano nawet, że ilość jest w stanie skutecznie zniwelować braki w jakości, sztucznie tworzono więc nowe podstrony, na których treść była wygenerowana automatycznie. Strony katalogów wyszukiwania, kategorii w sklepie internetowym zawierające co najwyżej pojedyncze produkty, a także kopie treści, które są już dostępne w innych częściach sieci były normą. Osoba korzystająca z sieci musiała liczyć się również z bardzo zbliżoną do siebie treścią na kilku podstronach, artykułami mieszanymi i synonimizowanymi, a także z forami internetowymi, w których spamu było znacznie więcej niż wiarygodnych treści.

Trudno było nawet odpowiedzieć na pytanie o to, która praktyka była postrzegana jako najbardziej irytująca. Pytanie o to, jakie treści możemy uznać za dobre nie należy do tych, na które łatwo można uzyskać odpowiedź. Kilka wskazówek możemy jednak uzyskać od samych osób pracujących w firmie Google choć, oczywiście, nie można liczyć na to, że zostaną nam one zakomunikowane wprost. W pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy treść jest wciągająca, często możemy bowiem usłyszeć o tym, że wyszukiwarki przywiązują dużą wagę nie tylko do ilości, ale również jakości ruchu w serwisie.

wartościowe treściGdy użytkownik testuje kilka stron zaproponowanych mu przez Google, jest to dość czytelny sygnał mówiący o tym, że nie wzbudziły one jego zainteresowania. Tworząc treść na strony internetowe powinniśmy mieć też na uwadze to, że wielokrotne powtarzanie słów kluczowych nie jest już rozwiązaniem poprawiającym pozycję strony w sieci. W czasach, w których algorytmy wyszukiwarek są tak zaawansowane, jak ma to miejsce obecnie, zrozumienie przez nie kontekstu nie jest już trudnym zadaniem. Jeśli więc strona nie sprawia wrażenia naturalnej, osoby potencjalnie nią zainteresowane wcale nie muszą być na nią kierowane. Warto pamiętać i o tym, że osoba korzystająca z Internetu w roku 2014 ma nie tylko coraz więcej treści do przyswojenia. Jej problemem jest również to, że ma na to coraz mniej czasu. Niejednokrotnie zdarza się nam, że skanujemy wzrokiem tekst, aby odpowiedzieć sobie na pytanie o to, do jakiego stopnia jest on wartościowy. Długi i jednolity tekst jest coraz bardziej odpychający, do czytania zachęcają zaś śródtytuły i akapity, różnego rodzaju wyróżnienia, linki, cytaty, tabele, ramki, a nawet wypunktowane listy. Warto także pamiętać, że w modzie jest nie tylko sam tekst. Wideo oraz zdjęcia znacznie poprawiają jego odbiór. Nie zapominajmy i o tym, że Internet staje się coraz bardziej społecznościowy, zawarte w nim treści powinny więc zachęcać do interakcji.